Toka laihdutusviikkoni ei sujunut kovin hyvin. Olikin iloinen yllätys, kun vaaka näytti tänä aamuna 95,8 kg. En ehtinyt kuntoillakaan kuin yhden kerran ja lisäksi muutoin pyöräillä tai kävellä töihin, mihin saan noin kymmenen minuuttia kulumaan. Tänä aamuna muutinkin kunto-ohjelmaani niin, että sauvakävelyn lisäksi laitoin sinne voimistelun ja pyöräilyn, koska pidän myös niistä lajeista.

Lauantaina tuli taas hyvin todistettua säännöllisten ruoka-aikojen merkitys. Meillä oli mieheni vanhemmat kylässä. Heillä on tapana syödä päivän ensimmäinen lämmin ateria (puuron jälkeen) vasta klo 18 jälkeen. Sehän meinasi olla minulle katastrofi! Klo 11 kahvittelimme - minä join pelkkää teetä ja onnistuin kiertämään korput ja keksit. No, iltapäivällä olikin jo niin nälkä, että vedin nassuun salaa pojan karkkeja ja 4 täytekeksiä. Kääks! :(

Sunnuntaina menimme syömään pikaruokaa. Poika halusi välttämättä ranskalaiset ja mummu antoi hänelle siihen rahaa. Minä otin tavanomaiset kerrosaterian sijasta pelkän kerroshampurilaisen ja siihen juomaksi vettä. Hyvä yritys, mutta olin erittäin hämmästynyt, kun minulle tuotiinkin myös ranskalaiset! No, ahneena söin niistä puolet...

Pojan ulkomuotomääritelmän mukaan minä olen "tomaatti"... Hän tosin tykkää minusta pyöreänäkin ja yrittää kovasti tyrkyttää minulle herkkuja. ;) Lisäksi hän on lähes joka päivä halunnut leipoa jotain tai paistaa lettuja... Laihduta siinä sitten.