Onko joku teistä mukana vapaaehtoisessa järjestötyössä? - Otan osaa.

Minä olen. Minua ahistaa! Olen MLL:n paikallisyhdistyksessä. Nyt pitäisi järjestää yhdistyksen 80-vuotisjuhlaa, joka on 23.7. Tarkoitus oli tarjota ruokaa (= myydä perheille) ja siinä sivussa kuulla lasten ohjelmaa ja leikkiä perinneleikkejä. Ei siis mitään perinteistä juhlaa, jossa istutaan ykköset päällä koulun juhlasalissa jne. Idea on ok... Mutta mutta... Kesällä kaikilla on täällä maalla kovasti omia menoja, ja itse olen lähdössä reissuun. Ohjelmasta ei ole aavistustakaan, mitä nyt pari äitiä lupaili jo toukokuussa jälkikasvunsa soittavan/laulavan jotain. Ei tietoa, ovatko saaneet mitään kasaan. Veikkaan että eivät ole edes miettineet asiaa. Todellinen ongelma on kuitenkin ruokailu. Yhdistys ostaa ruoan paikallisesta toiselta yhdistykseltä, jonka tiloissa myös juhlimme. Tilasta ei mene vuokraa, mitä nyt pöytäliinojen pesetys pitää maksaa. Ruoka maksaa MLL:lle niin paljon, että ei yhdistys siitä voi voittoa tavoitella. Kuka haluaa tulla syömään ylihintaisia lihapullia ja marjakiisseliä? Huoh. Hopeless. En minä haluaisi ainakaan, jos ei olisi PAKKO. Todellista vapaaehtoistyön riemua...

Ja tälle samalle yhdistykselle olen luvannut tehdä opinnäytettä, vaikka syksyllä varmasti kukaan hallituksen jäsen ei halua kuulla sanaakaan MLL:stä. Ideoi siinä sitten tulevaa ja kehitä yhdistyksen toimintaa. *Grrr. Tähän tulisi pitkä rivi kirosanoja.*

Saa kannustaa! Minusta pitäisi tulla kulttuurituottaja, vaikka sekin on vain tätä nykyisen työn ohella olevaa ylimääräistä riesaa.