Hei rakkaat lukijat, joita on Blogilistan mukaan 48! Muutama ystäväni onkin ottanut muuta kautta yhteyttä ja on kysellyt, onko kaikki kunnossa. Olen vastaillut, minkä olen ehtinyt, että on. Ei tänne Keski-Suomeen mitään mullistavia kuulu (kuntaliitosta vuoden vaihtuessa en enää pidä mullistuksena). Töitä, perhettä, hieman harrastuksia.

Marraskuussa sekä minä että mieheni olemme vuorotellen olleet viikonloppuna reissussa, ja poika alkoikin jo kysellä, milloin hän pääsee reissuun. Mummoloissakin on käyty viimeksi kesällä, ja seuraavan kerran sinne mennään joululomalla. Viime lauantaina teimme sitten kaupunkireissun peräti tuohon 50 km päähän Jyväskylään... Poika sai 5-vuotiaana elämänsä ekan rattikelkan ja on siitä tosi iloinen! Luin ohjetta ääneen (vasta ekojen laskujen jälkeen) ja siinä todettiin, että kelkkaillessa pitää olla aina kypärä. Tunnollisena luonteena poika on sitten ottanut kypärän mukaan, siis päähän, silloinkin, kun olen häntä kelkalla töihin vetänyt...

Muuten olemme pojan kanssa askarrelleet, kirjoittaneet kirjeitä pikkuserkuille, katsoneet tietysti lastenohjelmia ja lukeneet kirjoja yms. Rattikelkkalaatikosta hän halusi tehdä barbeilleni talon! Rakennusinsinöörinä pojalle sattui pieni ajatuskatkos, sillä barbit eivät mahdu laatikossa talossa seisomaan. Nyt siinä asustelee milloin mitäkin väkeä, esimerkiksi Playmobil-ukkeleita. Talossa on neljä huonetta ja 2 ullakkokomeroa, se on hieno! (Pitäisi taas harjoitella kuvien laittamista tänne, kun se puuha on jäänyt.)

Viime perjantaina olin kunnan "lopettajaisissa". Se oli henkilöstölle järjestetty tilaisuus, jossa oli hauskaa! Olin myös järjestelyissä mukana, ja tällä hetkellä olen arkityöni lisäksi järjestämässä paikallista itsenäisyyspäivän juhlaa.

Kevääksi varasin minulle ja miehelleni matkan Slovakiaan, Bratislavaan. Tuo matka piti toteuttaa jo aiemmin, mutta toivottavasti se nyt onnistuu. Ainakin matka olisi jo maksettu. Matka on viisi päivää huhti-toukokuun vaihteessa.

Lukenut olen paljon, mutta en ole blogiini jaksanut kirjoja kommentoida. Luettujen lista on kyllä ajantasainen. Poika haluaisi kuunnella jatkuvasti äänikirjoja, jos en suostu lukemaan hänelle! Esimerkiksi iltapalaa syödessä pitäisi lukea, mitä kyllä usein teenkin... Äänikirjojen valikoima 5-vuotiaalle on tosi suppea. Pitäisiköhän nauhoittaa omaa lukemista?

Kädentaidot-messuilla kävin Tampereella tänäkin vuonna, se on marraskuinen perinne. Mitään uutta tai mullistavaa siellä ei ollut, vaikka paperiaskartelutarvikkeiden osuus oli selvästi lisääntynyt. Ja niiden pöytien luona oli kova ruuhka! Aikaisemmin ristipistokirjoja oli hyvin saatavilla parin kirjakaupan osastolla, mutta nyt tarjonta oli supistunut todella vähiin. Oululaisia oli tietysti hauska tavata, sieltä oli Oupsin pistelijäporukkaa lähtenyt porukalla junamatkalle. Ensi vuonna uusiksi!