Olen lähdössä lomalle 27.4.-1.5. Ei, en ole menossa kauemmaksi kuin mummoloimaan perheen kanssa Kalajoelle ja Raaheen. Sekin tuntuu ihanalta vaihtelulta. Eikä varsinaiseen kesälomaanikaan ole kuin noin kuukausi, jihuu!

Yritän pysyä tuon loman ajan pois netistä, erityisesti siksi, että isälläni h-i-d-a-s modeemi. Hän ei kuulemma tarvitse nopeampaa. No, mikäs siinä, kai sillä ne laskut saa maksettua ja hän sähköpostinsa luettua. Minä en kyllä pysty sillä nopeudella edes sähköpostiani lukemaan, koska olen muutamilla (!) postituslistoilla...

Huomenna olen siis virallisesti lomalla, käytännössä menee pari tuntia veteraanipäivän juhlassa. Suurempaa roolia minulla ei juhlapaikalla ole, kunhan etukäteen olen hankkinut ohjelman ja ruokatarjoilun. Viimeinen juttu varmistui vasta tänään, huh. Turha kuvitellakaan, että 80-vuotias veteraani olisi aina päivystämässä kännykkä kädessä, vaikka nuori nainen soittelee!

Tänä iltana on vielä MLL:n kevätkokous. Kevätilo-keräys ei ole ainakaan tällä paikkakunnalla edennyt kovin hurrattavasti. Lippaita on parissa julkisessa paikassa ja lisäksi hallituksen jäsenet kierrättävät niitä esimerkiksi työpaikoillaan. Rahankeräyslain tms. muutoksen takia MLL ei enää voi myydä pinssejä, vaan nyt jokainen lahjoittaja saa pinssin kiitokseksi tuestaan. Eli lippaaseen voi laittaa 5 senttiä tai 5 euroa, saa yhden pinssin!

Reissulta toivon sukulaisten tapaamisen lisäksi sitä, että ristipistot edistyisivät... Pari työtä pitäisi saada mahdollisimman pian valmiiksi. Lisäksi pari dekkaria mukaan, niin eiköhän tämä loma ole siinä!

Hauskaa vappua!